Pagina's

maandag 30 maart 2015

Maatschappelijk ondernemen

De kracht van een maatschappelijk ondernemende Fotograaf


Copyright ECFotograaf/ E.A.B.

Nationaal, en Internationaal Fotografie met veel plezier en enthousiasme vertaald naar werkstukken met diverse invalshoeken is Everyday Compleet Fotograaf een naam die past. Een maatschappelijk ondernemende Fotograaf
Zowel profit als non profit opdrachten zijn mogelijk.
De betekenis volgens MVO Nederland MVO staat voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
MVO is een integrale visie op een duurzame bedrijfsvoering. Een bedrijf dat maatschappelijk verantwoord onderneemt, maakt bij iedere bedrijfsbeslissing een afweging tussen de verschillende maatschappelijke en economische effecten hiervan, en houdt hierbij rekening met stakeholderbelangen. Elke bedrijfsbeslissing heeft immers invloed op de stakeholders (belanghebbenden) van een bedrijf. Dat kunnen medewerkers of klanten zijn, maar bijvoorbeeld ook omwonenden, leveranciers, investeerders en ook ‘de maatschappij’ in algemene zin.

Op donderdagmiddag 19 juni vond in de Rotterdam Science Tower het Congres Maatschappelijk Ondernemen plaats.Wat daar is georganiseerd is duidelijk en past goed bij het inleidende deel van een oud gegeven in een nieuw jasje.
Hier kunt u het uitgebreide verslag in zijn geheel vinden van de plenaire sessie, een aantal workshops en de scenariosessies. Daarnaast is op maatschappelijkewinst.nl het verslag in delen opgesplitst.
MVO:
  • CreĆ«ert waarde op economisch (Profit), ecologisch (Planet) en sociaal (People) gebied. Dit noemen we de 3 P's.
  • Speelt een rol in alle bedrijfsprocessen. Van inkoop tot marketing en van productie tot HRM: overal spelen maatschappelijke vraagstukken.
  • Betekent dat een bedrijf afwegingen moet maken tussen verschillende stakeholderbelangen: de belangen van betrokken personen, bedrijven en organisaties.
  • Is voor ieder bedrijf anders. Dit hangt af van bedrijfsgrootte, sector, cultuur van de onderneming en bedrijfsstrategie.
  • Is een proces en geen eindbestemming. De doelen veranderen in de tijd en met elke bedrijfsbeslissing.
  • Bron: http://www.mvonederland.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen